هدیه مناسب برای همکاران مرد و زن

محبت‌کردن در هر شکلی زیباست. خرید هدیه برای همکار نیز محبتی است که با آن، تحسین، قدردانی، دوستی و احساسات مثبت دیگر را نشان می‌دهید. بنا به نوع رابطه‌ای که دارید، دستتان باز است. هم می‌توانید به‌دنبال وسایلی اختصاصی بروید و چیزی مخصوص سلیقه و نیازهای همکارتان بخرید و هم می‌توانید هدیه‌ای کاربردی بگیرید که در محل کار برایش مفید است. در این مقاله، پیشنهادهایی برای خرید هدیه برایتان آماده کرده‌ایم.

هدیه مناسب برای همکاران مرد و زن

هدیه‌های بامزه و شادی‌آور

با خرید هدیه برای دیگران می‌توانید دوستی‌ها را عمیق‌تر کنید. زمانی که برای همکارتان هدیه می‌خرید، او را شاد می‌کنید و محیط کاری‌ هم حالت خوشایندتری به‌ خود می‌گیرد. یکی از پیشنهادهایمان تهیه هدیه‌هایی است که گران و خیلی مهم نیستند؛ اما می‌توانند دل همکارتان را شاد کنند. مثل چی؟ اجازه بدهید تا برایتان بگوییم.

البته موارد گران‌قیمت هم در میان پیشنهادهایمان هست. در واقع، سعی کرده‌ایم فهرستی کامل برایتان بنویسیم که به شما ایده خرید می‌دهد. دیگر انتخاب طیف قیمتی و مدل هدیه با خودتان است.

۱. جعبه‌‌ای پر از خوردنی‌های جذاب

جعبه‌ای زیبا تهیه کنید و آن را پر کنید از خوراکی‌های خوش‌مزه‌ای که همکارتان دوست دارد. اهل تنقلات است؟ خوراکی‌های ترش‌مزه دوست دارد؟ شاید هم اهل رژیم غذایی مناسب و ورزشکاری است. فرقی نمی‌کند. دستتان کاملا باز است و می‌توانید هر آنچه مطابق میل و ذائقه دوست‌تان است برایش تهیه کنید و در جعبه‌ای زیبا با تزییناتی جذاب قرار بدهید. وجود چنین جعبه‌ای روی میز همکار و دوست‌تان بی‌شک او را خوش‌حال می‌کند.

۲. بازی‌های معمایی و سرگرم‌کننده

در خرید هدیه برای همکار خلاق باشید. اگر همکارتان اهل بازی‌های معمایی است، برایش بازی‌های فکری یا جورچین تهیه کنید. یادتان باشد می‌توانید نقشه‌ای معمایی هم طراحی کنید و او را برای رسیدن به هدیه‌ای که برایش در نظر گرفته‌اید گام‌به‌گام راهنمایی کنید. جالب می‌شود. نه؟

۳. ماگ‌های حرارتی یا جادویی

این هدیه چیزی نیست که کسی را خوش‌حال نکند. اگر چندان با سلیقه همکارتان آشنا نیستید، خرید این ماگ فکر خوبی خواهد بود. منظور از ماگ‌های حرارتی یا جادویی چیست؟ ماگ‌هایی در بازار وجود دارند که وقتی در آنها آب‌جوش یا نوشیدنی داغ می‌ریزید، به‌تدریج و به‌شکلی بسیار جالب، طرح یا نوشته‌ای ظاهر می‌شود.

هدیه‌های متناسب با شخصیت همکارتان

دسته دیگری از هدایا هم وجود دارند که نشان می‌دهند برای همکارتان بسیار ارزش قائلید و دوستانه او را دوست می‌دارید. اگر رابطه‌تان با همکارتان صمیمی است، هدیه‌های شخصی‌سازی‌شده گزینه‌های بسیار خوبی‌اند. منظور از آنها چیست؟ منظور هدایایی است که به‌نیت تقدیم به شخصی خاص طراحی و تولید می‌شوند، برای مثال:

۴. وسایلی با نام همکارتان

لباس، کلاه یا ماگ و دفترچه‌ای را سفارش بدهید که روی آن نام همکارتان نوشته شده است. فروشگاه‌های بسیاری وجود دارند که چنین سفارش‌هایی دریافت و آماده می‌کنند. این هدیه برای همکار باعث می‌شود واقعا خوش‌حال شود و بداند برای خرید هدیه‌اش فکر کرده‌اید و زمان گذاشته‌اید.

۵. وسایل و لوازم باغبانی

اگر همکارتان اهل گل‌وگیاه است، خرید مجموعه‌ای از وسایل باغبانی نیز برای او ایده زیبایی خواهد بود. این ایده و فکر هم شخصی‌سازی‌شده است؛ چون با خرید چنین چیزی به دوست و همکارتان نشان می‌دهید که از علایق و سلایق او باخبرید و برایش ارزش قائلید.

۶. وسایل و لوازم سفر

اگر همکارتان اهل سفر، کمپینگ یا زدن به دل طبیعت است، به فکر تهیه ابزارهای مناسب سفر باشید. چراغ‌قوه سفری، چادر مسافرتی، پوشاک مناسب طبیعت و مسافرت و… ایده‌هایی در این دسته‌بندی‌اند.

۷. وسایل و لوازم آشپزی

خرید وسایل و لوازم آشپزی نیز ایده خوبی است. دنیای آشپزی و شیرینی‌پزی بسیار شیرین و جالب است. حتی اگر همکارتان اهل این کارها هم نباشد، شاید با خرید مجموعه‌ای جذاب از وسایل آشپزی و دستورهای پخت‌وپز جالب بتوانید او را وارد دنیایی کنید که لحظاتی خوش برایش رقم می‌زند. البته بازهم همه‌چیز به شناخت‌تان از همکار محترم و نوع رابطه‌تان بازمی‌گردد. کمی سبک‌وسنگین کنید و ببینید اوضاع از چه قرار است.

هدیه‌هایی برای بهبود سلامت بدن

دسته‌بندی دیگری که برای خرید هدیه برای همکار در نظر می‌گیریم شامل مواردی می‌شود که برای بهبود سلامت افراد ساخته شده‌اند. منظور چیست؟ اجازه بدهید در ادامه نمونه‌هایی از این دسته‌بندی را به شما معرفی کنیم:

۸. بالش (پُشتی) طبی صندلی

کارمندان یا کارکنان شرکت‌های مختلف معمولا باید ساعت‌های طولانی پشت میز بنشینند. وجود بالشی برای قراردادن در پشت سر و کمر از بسیاری از آسیب‌های بدنی جلوگیری می‌کند. برای خرید هدیه برای همکار می‌توانید به بالش‌های پشتی طبی هم فکر کنید.

۹. دستگاه تصفیه هوا

این مورد کمی عجیب است، نه؟ عجیب هست، اما گزینه خوبی به‌ نظر می‌رسد. در بسیاری از اتاق‌های کار، هوا کمی راکد و ناخوشایند است؛ به‌ویژه اگر در شهرهای بزرگ و آلوده زندگی می‌کنید. با این حساب، خرید دستگاه تصفیه هوا یا دستگاه‌هایی که بخار تولید می‌کنند به یکدست و خوشایندشدن هوای اتاق همکارتان کمک شایانی می‌کند.

وسایلی برای بهبود تمرکز، نظم و برنامه‌ریزی

برای خرید هدیه برای همکار انتخاب‌های گسترده‌ای پیش رویتان است. می‌توانید به‌سراغ وسایلی بروید که به بهبود نظم کارهای همکارتان کمک شایانی می‌کنند. چه‌چیزهایی؟ اجازه بدهید در ادامه برایتان بگوییم:

۱۰. تقویم و دفترچه برنامه‌ریزی

این‌ روزها، تقویم‌ها و دفترچه‌های برنامه‌ریزی بسیار زیبا و متنوعی در بازار وجود دارد. با درنظرگرفتن سلیقه دوست و همکارتان، برایش از میان اینها انتخاب کنید. تقویم و دفترچه‌ای برای برنامه‌ریزی برای همه افراد به‌ویژه شاغلان لازم و ضروری است.

۱۱. جعبه‌های ارگنایزر یا همان نظم‌دهنده به وسایل

دقت کرده‌اید که گاهی میز کار آدم‌ها چقدر شلوغ و درهم‌برهم می‌شود؟ برای اینکه همکارتان را از چنین وضعیتی نجات دهید، به فکر خرید جعبه‌های ارگنایزر یا همان جعبه‌هایی باشید که به وسایل مختلف نظم می‌دهند. چنین چیزی برای روی میز کار بسیار مناسب خواهد بود و آن را از شلوغی نجات می‌دهد.

نوشیدنی‌های موردعلاقه

نوشیدنی‌های موردعلاقه همکارتان هم برای هدیه‌دادن گزینه‌های خوبی‌اند. نوشیدن مایعات دل‌پذیر در سر کار برای همه خوشایند است. می‌توانید به‌فکر تهیه انواع نوشیدنی‌ها باشید. ایده این هدیه چگونه است؟ اجازه بدهید تا بگوییم.

۱۲. جعبه‌ای از دمنوش‌های خوش‌عطر

این روزها که دمنوش‌ها بیشتر از همیشه طرفدار دارند، خرید جعبه‌ای از آنها با طعم‌های گوناگون هدیه‌ای جذاب و دوست‌داشتنی برای همکارتان است. دمنوش‌های گیاهی خوش‌عطر و متنوعی در بازار وجود دارند که پیشکش‌کردنشان در قالب جعبه‌ای زیبا و تزیین‌شده هدیه‌ای جالب به همکارتان خواهند بود.

۱۳. مجموعه‌ای از قهوه‌های فوری یا چای

اگر همکارتان اهل قهوه است و به کافئین عشق می‌ورزد، خرید انواع مختلفی از قهوه‌های فوری یا چای‌های کیسه‌ای یا غیرکیسه‌ای با طعم‌های گوناگون نیز ایده بسیار مناسبی است.

پوشاک و اکسسوری‌ها

پوشاک و اکسسوری‌ها نیز همیشه به‌عنوان طیف وسیع و جذابی از هدایا در میان انتخاب‌ها برای خرید هدیه دیده می‌شوند. البته شاید خرید پوشاک برای دیگران کمی دشوار باشد. همه‌چیز به میزان شناخت‌تان از سایز و سلیقه دوست و همکارتان بازمی‌گردد. خرید اکسسوری‌ها کار ساده‌تری است.

۱۴. پوشاکی مانند تی‌شرت و هودی

در بخش هدیه‌های متناسب با شخصیت همکار هم از این موارد یاد کردیم. حالا بازهم در این بخش آنها را می‌آوریم. در این بخش، دیگر پیشنهاد شخصی‌سازی لباس‌ها را نداریم؛ اما می‌توانید بنا به سلیقه و بودجه‌تان، لباسی مناسب برای همکارتان بخرید.

۱۵. اکسسوری‌هایی مانند کمربند و دستبند

اکسسوری‌ها هم برای خرید هدیه برای همکار پرکاربردند. می‌توانید کمربند، دستبند، گوشواره یا چیزهایی از این‌ دست تهیه و همکارتان را خوش‌حال و غافلگیر کنید. جاکارتی و کیف پول هم انتخاب‌های خوبی در زمینه تهیه هدیه برای همکارند. همه به این اکسسوری‌ها نیاز دارند و حتی اگر آنها را داشته باشند، دیر یا زود، پای نیاز به موردی جدید به‌ میان می‌آید. قبول دارید؟

گل‌وگیاه‌های مصنوعی یا طبیعی

گل‌وگیاه هم از آن انتخاب‌های امن و همیشه‌جالبی‌اند که تقریبا همه افراد را خوش‌حال می‌کنند. بنا به بودجه و سلیقه‌ای که دارید، به‌سراغ خرید گل‌ها و گیاه‌ها برای همکارتان بروید.

۱۶. گلدانی سبز و کوچک

گلدانی سبز و کوچک برای قراردادن روی میز همکارتان تهیه کنید. روحیه هرکسی با وجود گلی زیبا و باطراوت در دورواطرافش بهتر خواهد شد. اگر با همکارتان هم‌اتاق هستید، خرید چنین هدیه‌ای به‌نفع خودتان هم می‌شود! چون محیطی سبز و زیبا برای شما هم شکل خواهد گرفت.

۱۷. گل مصنوعی سبز

بعضی از افراد از گل‌های مصنوعی خوششان نمی‌آید. برای آنها گل‌های طبیعی بخرید؛ اما بعضی از افراد هم گل‌های مصنوعی را دوست دارند و چون نمی‌توانند به گل‌های طبیعی به‌خوبی رسیدگی کنند، ترجیح می‌دهند گل‌های مصنوعی داشته باشند. چنین چیزی هم سبزی و طراوت به محیط می‌دهد و هم خراب نمی‌شود و نیاز به رسیدگی ندارد.

وسایل تزیینی و دکوری

وسایل تزیینی و دکوری دسته‌بندی دیگری در زمینه هدیه برای همکار هستند. البته برای خرید چنین چیزهایی باید کمی با سلیقه و روحیه همکارتان آشنا باشید. خبر خوب درباره این دسته‌بندی وجود تنوع طرح و قیمت است.

۱۸. مجسمه‌ها و شمع‌ها

مجسمه‌ها و شمع‌ها هدایای زیبایی‌اند که اگر مطابق سلیقه هر فرد خریده شوند، او را خوش‌حال و راضی می‌کنند. این‌ روزها، شمع‌ها هم تنوع بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. شمع‌های عطری و دست‌ساز را ببینید و از میان آنها برای دوست و همکارتان هدیه تهیه کنید.

۱۹. گوی‌های زیبای پر از برف و آب

این گوی‌های زیبا را دیده‌اید که درونشان آب و برف با مجسمه‌هایی مختلف وجود دارد؟ چنین چیزی نیز برای خرید هدیه ایده مناسبی است. البته پیشکش‌کردن چنین چیزی نیازمند داشتن صمیمیت زیاد با فرد مقابل است. به این موضوع هم دقت کنید.

انواع نگه‌دارنده‌های مایعات

قمقمه، دمنوش‌ساز یا بطری‌هایی که برای دتاکس وجود دارند نیز گزینه‌های مطلوبی به‌ نظر می‌رسند. با خرید اینها می‌توانید به همکارتان یادآوری کنید که در طول روز به فکر مصرف مایعات به‌اندازه کافی باشد.

۲۰. دمنوش‌ساز

لیوان‌ها و بطری‌های دمنوش‌ساز را در نظر بگیرید. این پیشنهاد در طیف‌های قیمتی متنوع و البته طرح‌های گوناگون در بازار دیده می‌شود؛ پس برای خرید مشکلی نخواهید داشت.

۲۱. موکاپات

موکاپات‌ها هم برای تهیه و درست‌کردن قهوه کاربرد دارند و اگر همکارتان اهل قهوه‌خوردن باشد، از آن بسیار استقبال می‌کند.

۲۲. بطری دتاکس واتر

بطری دتاکس واتر نیز گزینه جذاب و متنوعی است. دتاکس ترکیب آب با میوه‌هاست. این نوشیدنی کمکتان می‌کند آب را با طعم بهتری در طول روز نوش جان کنید. بطری‌هایی مخصوص درست‌کردن دتاکس وجود دارد. این نیز گزینه‌ای دیگر برای خرید هدیه برای همکار.

وسایل مربوط به فناوری

وسایل مربوط به فناوری طیف وسیع و گسترده‌ای دارند. بنا به بودجه‌ای که برای خرید هدیه برای همکار در نظر می‌گیرید، گزینه‌های گوناگونی پیش رویتان قرار دارد. مثلا:

۲۳. فلش‌مموری‌ یا وسایل دیگر ذخیره حافظه

فلش‌ها، هاردها و دیسک‌های مختلف ذخیره اطلاعات برای بیشتر افراد لازم و ضروری‌اند. خرید چنین هدیه‌ای برای همکارتان فکر خوبی است. در واقع، این موارد از هدایای کاربردی و مناسبی‌اند که هیچ‌کس از خریدشان پشیمان نخواهد شد.

۲۴. هدفون، وسایل شارژ موبایل یا تبلت

هدفون و وسایلی مانند هاب‌ها را هم در نظر داشته باشید. هاب چیست؟ هاب وسیله‌ای است که امکان زدن چند پریز برق یا کابل یو‌. اس‌. بی (USB) را به شما می‌دهد. این‌چیزها در سر کار لازم‌اند و رفاه زیادی برای کارکردن در اختیار هر فرد قرار می‌دهند. موافق هستید؟

مشاهده تصاویر انواع هاب

۲۵. گجت‌های بامزه و کاربردی

یکی دیگر از انتخاب‌هایتان در خرید هدیه برای همکار می‌تواند گجت‌های (Gadget) مختلف باشد. منظور از گجت‌ چیست؟ همان ابزارهای فناوری بامزه و جالبی که برای رفع نیازهایی نه‌چندان جدی طراحی می‌شوند؛ اما رفاه و راحتی زیادی برایمان به‌ همراه می‌آورند؛ مثلا پایه نگه‌دارنده موبایل یا لپ‌تاپ یا چیزهایی از این‌ دست.

هدیه‌های علمی، فرهنگی و هنری

هدایای فرهنگی و هنری گزینه‌های خوبی برای تقدیم‌کردن به همکاران هستند. این‌دست از هدیه‌ها برای کسانی که اهل فرهنگ و هنر‌ند بسیار خوشایند و دوست‌داشتنی خواهند بود.

۲۶. کتاب، فیلم یا آثار هنری

این نوع هدبه‌ها برای کسانی که با این دنیاها کمی فاصله دارند نیز شروعی برای ورود خواهند بود. کتاب، مجموعه‌ای از فیلم‌های یک کارگردان یا بازیگر، تابلوی نقاشی، مجموعه عکس‌های زیبا یا آلبوم موسیقی نیز همکارتان را حسابی خوش‌حال و ذوق‌زده می‌کند.

۲۷. کتاب یا فیلم‌ها و دوره‌های آموزشی

خرید کتابی تخصصی که به زندگی کاری و حرفه‌ای دوست‌تان کمک کند نیز گزینه خوبی است. خرید دوره آموزشی درباره موضوعی کاری هم ایده جذابی به‌ نظر می‌رسد. نه؟ مثلا بلیت شرکت در دوره آموزشی یا سمینار. نظرتان چیست؟

در آخر

خرید هدیه برای دیگران لذت‌بخش است و احساسات خوبی را روانه قلبتان می‌کند. همان‌ طور که پیش‌تر هم گفته شد، دادن هدیه به همکاران جو و فضای محیط کاری را تغییر می‌دهد و همه‌چیز را دوستانه‌تر و زیباتر می‌کند. شما چه پیشنهادهایی در این‌ زمینه دارید؟ از میان مواردی که گفتیم، کدام بیشتر به دلتان نشست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی اصلی